Despre proiect

Despre proiect | Concluzii de cercetare |Mărturii de la adolescenți |Broșura „Generația nevorbită”


„In a Relationship” este un proiect parte din Campania Respectului, iniţiativa AVON de luptă împotriva violenţei domestice şi dedicat adolescenților din România.

Proiectul pune accentul pe un aspect delicat și sensibil al vieții adolescenților din timpul liceului: primele relații de dragoste – ce le face să funcționeze și ce le distruge. Pentru a fi relevant pentru ei, am co-creat proiectul cu tineri, de la partea de metodologie, până la grafică și comunicare.

Misiunea proiectului este să facem liceenii mai conștienți privind abuzurile potențiale în cuplu și să prevenim violența din timpul liceului, sâmburele violenței domestice de mai târziu. Prin violență înțelegem abuzuri fizice, emoționale, psihologice, sexuale și cibernetice (online).

Pagina de Facebook In a Relationship
Site Campania Respectului


Proiectul „In a Relationship” și-a propus să implice liceenii în toate fazele de desfășurare. Astfel, pentru a realiza un sondaj informal la care să răspundă cât mai mulți adolescenți din România, am lansat un concurs pentru 10 posturi de „cercetător”, deschis către toți adolescenții din România cu vârste cuprinse între 16 și 19 ani. Am primit 270 de aplicații, din care am ales 10.

Citește aici call-ul pentru cele 10 joburi de cercetător și regulamentul concursului. 

Cei 10 cercetători adolescenți au fost cei care mai departe au strâns informațiile și alături de care am identificat premizele cercetării, pornind de la întrebarea: DE CE EXISTĂ VIOLENȚĂ ÎN RELAȚII LA LICEU?

Am identificat împreună cu ei, într-un focus grup, cauze personale ale violenței, atât interne (nevoie de confirmare, așteptări nerealiste, frica de a rămâne singur), cât și externe (mediu familial ostil, posibilități financiare reduse, obișnuință cu abuz emoțional și manipulare) dar și cauze societale, cum ar fi lipsa modelelor feminine, lipsa unor sancțiuni specifice sau explicite (violența nu are, de multe ori, consecințe) și un set de valori patriarhale transmise din generație în generație.

Majoritatea răspunsurilor au fost colectate online. Fiind întrebări care intră în intimitatea adolescenților, chestionarul online, cu întrebări deschise, le-a permis să răspundă sincer, fiindu-le respectată confidențialitatea răspunsurilor.

După o lună de cercetare, 1.131 de liceeni din România au răspuns întrebărilor chestionarului online „In a Relationship”.

270 de respondenți la chestionarul inițial, din 80 de orașe
1.131 de respondenți chestionarul „In a Relationship”, din 30 de orașe
100 de intervievați live

=> Un eșantion masiv de aproape 1.500 de adolescenți din România 

Studiul „In a Relationship” este unul de tip non-probabilist. Datele nu sunt reprezentative la nivel național și nu pot fi extrapolate la nivelul liceenilor din România, ele au un caracter exploratoriu, oferind insight-uri despre atitudinile și comportamentelor adolescenților.


Echipa proiectului: 

Fundația Friends For Friends: Vlad Tăușance (designer proiect), Beatrice Weber, Karin Budrugeac, Ingrid Weber
AVON România: Alexandra Maier, Denisa Mihai
Social media: Roxana Caia
Ilustrații: Livia Fălcaru
Grafică & identitate vizuală: Cristina Cazacu, Friends \ TBWA
Sociolog: Oana Ganea
Recodificare rezultate: Ana Roșculeț (mulțumiri: Ștefan Boștinaru, Andreea Mardare și Diana Moțoc)

Cercetători (cei 10 liceeni selectați): Ștefan Boștinaru (Râmnicu Vâlcea), Andreea Dumitrescu (București), Andreea Mardare (Negrești, Vaslui), Diana Moțoc (Bistrița), Bianca Murzea (București), Ana-Maria Pirianu (Craiova), Diana Smeu (Bacău), Andrei Gabriel Stupu (București), Ioana Vartolomei (Iași), Lena Vasile (Galați).

Mulțumiri: Anca Băcilă, Friends \ TBWA; Cornel Preda, Friends \ TBWA; Dan Neagu, Friends \ TBWA; Roxana Roman, Friends \ TBWA.livia f

Implică-te!