Deschidem înscrierile la Premiile Superscrieri, ediția a V-a


Data publicării: 01/09/2015

Din 2011, aducem un tribut autorilor care, prin forța scriiturii lor, prin originalitate, onestitate și curaj încă ne mai spun poveștile care contează. Ei sunt cei care ne-au motivat, de 5 ani, să creștem această competiție. Le mulțumim lor și tuturor celor care au încredere în misiunea Superscrierilor și ni s-au alăturat de-a lungul primelor patru ediții. Împreună schimbăm, puțin câte puțin, lumea în care ne creștem ideile.

Orice autor de non-ficțiune și jurnalism narativ din România este invitat să participe cu cele mai bune materiale realizate în perioada 1 octombrie 2014 – 30 septembrie 2015.

Anul acesta, competiția primește înscrieri pentru 4 categorii principale de concurs: Reportaj, Portret, Opinie și Fotojurnalism. Totodată, FFFF își propune să încurajeze și alte zone de manifestare a storytelling-ului, oferind, pe lângă Superscrierea Anului și Premiul Juriului, o nouă serie de Premii Speciale, care vor fi anunțate ulterior.

Cu un istoric la primele patru ediții de peste 800 de participanți cu 1400 de lucrări înscrise, cu peste 60 de câștigători și premii în valoare totală de 20 000 de euro, competiția își propune să încurajeze în România acele povești puternice și texte de calitate care informează corect, emoționează, modifică percepții și atitudini.

Juriul care va evalua materialele este compus din: Mona Dîrțu – președintele juriului, Andrei Pungovschi, Cătălin Tolontan, Cristian Lupșa, Dan Duca, Daniel Mihăilescu, Irina Păcurariu, Liviu Iolu, Marius Chivu, Mihnea Măruţă, Paul Radu, Petruț Călinescu, Simona Tache, Teodor Tiță, Vlad Mixich, Vlad Petreanu.

Mona Dîrțu, președintele juriului Superscrieri: „Zilele trecute am auzit un jurnalist spunându-i unui coleg «textul tău e de Superscrieri, crede-mă»”.

„Superscrieri face cinci ani. Când a început, în 2011, puțini credeau că va trece de prima ediție; era ca o tulpiniță simpatică și fragilă care se ambiționa să spargă asfaltul. A reușit, după părerea mea. Nu numai că a supraviețuit ca proiect anual, dar are și ramuri noi – bursele, seminariile, cartea Superscrieri – și deja articulează o cultură întreagă a scriiturii inteligente, bine documentate, oneste. Zilele trecute am auzit un jurnalist spunându-i unui coleg «textul tău e de Superscrieri, crede-mă». M-am bucurat; e dovada perfectă că breasla vede deja în Superscrieri un benchmark, un standard de calitate, un fel de blazon profesional. O generație întreagă de jurnaliști și autori de non-ficțiune își găsește, prin Superscrieri, reperele și motivația – două mărfuri atât de rare în redacțiile de azi”, declară Mona Dîrțu, președintele juriului.

Vom oferi premii în bani în valoare de peste 4000 de euro: patru premii I pentru fiecare categorie, în valoare de 500 de euro fiecare (susținute de Orange România, FAN Courier, FriendsTBWA și SPV Legal – societate de avocați), premiul special Superscrierea Anului în valoare de 1000 euro, Premiul Special al Juriului (constituit din suma taxei de participare la concurs) și noile premii speciale.

Superscrieri nu ar putea crește fără prieteni și susținători pe termen lung, care consideră parteneriatul cu acest proiect o investiție directă în comunitate. FFFF se bucură de susținerea BRD – Groupe Société Générale în calitate de patron al ediției pentru a doua oară, Avon România – sponsor principal tot pentru a doua ediție, precum și a sponsorilor de categorie menționați.

Sorin Trâncă, preşedintele FFFF și iniţiatorul competiţiei: Vrem să oferim recunoaștere și în alte zone de storytelling

„Mă bucur să văd că ideea noastră sfrijită și cam visătoare de acum câțiva ani (să arătăm că «narrative journalism» sau «creative writing» e valoros, poate mai valoros pentru societate decât jurnalismul factual, cel de toate zilele) prinde puteri din ce în ce mai mari. Iar cu ediția din 2015 vom încerca să extindem un pic amprenta Superscrierilor, oferind recunoaștere și altor zone în care se practică acest gen de storytelling. Le mulțumim încă o dată juriului și tuturor prietenilor și susținătorilor, fără ei aceste premii ar fi mult mai puțin relevante, iar eforturile noastre mult mai mari”, declară Sorin Trâncă

visual_online_Superscrieri2015_ 472x394 ceas

Ediția actuală a Premiilor Superscrieri nu ar fi fost posibilă fără susținerea partenerilor și prietenilor, cărora le mulțumim:

Patron al ediției: BRD – Groupe Société Générale, sponsor principal – Avon România, sponsori de categorie: Orange România, FAN Courier, FriendsTBWA și SPV Legal – societate de avocați.

Super-prieteni și susținători: Digi24, Hotnews, Șapte Seri, Adevărul, Dilema Veche, Foreign Policy, Decât o Revistă, The Power of Storytelling, RFI România, Centrul pentru Jurnalism Independent, RISE Project, Active Watch, Think Outside The Box, România Pozitivă, IGLOO Media, Veioza Arte, Bookblog.ro, Editura Humanitas, Editura Publica.

Pentru mai multe detalii despre Premiile Superscrieri 2015, explorați https://ffff.ro/superscrieri/.