Resurse

Cărți și publicații


Superscrieri: Drumul generației noastre

Am lansat, în septembrie 2015 la București și în noiembrie la Timișoara și Cluj, prima carte editată de noi, cu ocazia aniversării a 5 ani de Premiile Superscrieri. „Superscrieri: Drumul generației noastre” s-a născut din dorința de a păstra cele mai bune texte din primii patru ani de Premiile Superscrieri într-un singur volum, pe care să-l poată citi și cei care nu aleargă după texte bune online. Ne-am potrivit perfect în ideea asta cu partenerii noștri de la BRD Groupe Société Générale, a căror viziune ne-a ajutat să și ducem proiectul la bun sfârșit. Cartea adună 24 de povești de la 22 autori, care s-au uitat, fiecare prin lentila lui, la lumea în care trăim.

Găsești cartea Superscrieri: Drumul generației noastre” pe Cărturești.ro.

*Toți banii pe care îi încasam din vânzarea de carte contribuie la proiectului Superscrieri.

*Elevii și studenții pot beneficia de un exemplar de carte in mod gratuit. Pentru asta ne pot scrie la hello@ffff.ro

 

Cumpără cartea aici

Superscrieri 2.0

La fel ca Superscrieri: Drumul generației noastre, volumul Superscrieri 2.0, publicat de Black Button Books, reunește în paginile sale 23 de materiale câștigătoare ale celor mai importante premii Superscrieri între 2015 și 2017. O radiografie nonficțională a tensiunilor care au traversat societatea românească din anii aceia, atent documentate de 30 de jurnalişti care investighează sistemul medical, cel judiciar, corupția la nivel înalt.

Găsești cartea Superscrieri 2.0” pe Cărturești.ro și pe Books-express.ro.

*Toți banii pe care îi încasam din vânzarea de carte contribuie la realizarea proiectului Superscrieri.

*Elevii și studenții pot beneficia de un exemplar de carte in mod gratuit. Pentru asta ne pot scrie la hello@ffff.ro

 

Cumpără cartea aici

IN A RELATIONSHIP – Relațiile adolescenților și ce spun ele despre noi

Cartea scrisă de două psihoterapeute – psih. Silvia Guță și Psih. Andreea Găzdaru, a fost publicată la finalul lui 2019 și regrupează în 120 de pagini rezultatele proiectului In a Relationship, exerciții practice și recomandări de specialitate, dar și multe insight-uri despre abuzurile din relațiile adolescenților, într-o formă utilă adulților care le sunt apropiați: părinți, profesori, educatori.

Cartea se poate cumpăra aici: https://carturesti.ro/carte/relatiile-adolescentilor-din-romania-si-ce-spun-ele-despre-noi-553289563

*Veniturile obținute din vânzarea cărții susțin proiectul In a Relationship.

*Elevii și studenții pot beneficia de un exemplar de carte in mod gratuit. Pentru asta ne pot scrie la hello@ffff.ro

 

Cumpără cartea aici

Studii și cercetări


In a Relationship - Despre ce vorbește ‘generația nevorbită’ atunci când este întrebată

În anul 2016, am adunat 1131 de elevi din orașele mari ale României: București, Bacău, Galați, Bistrița, Iași și Brăila într-un studiu de tip non-probabilist. Am vrut să colectăm informații despre relațiile de cuplu, așa că am pus întrebări deschise – care permit exprimarea liberă. Pentru că subiectul acestui studiu a fost unul super intim, ne-am decis să facem totul pe net, ca să păstrăm anonimitatea răspunsurilor. Ne-am dorit ca toți cei care au răspuns să se simtă safe, astfel încât rezultatele cercetării să fie cât mai aproape de realitatea tinerilor din România.

Concluziile cercetării se gasesc aici: https://inarelationship.ro/de-stiut/

Concluziile cercetării

In a Relationship – articole din Libertatea

Rubrica In a Relationship din ziarul Libertatea este rezultatul unei colaborări care pune în prim plan nevoile copiilor și adolescenților – atât cele emoțioanle, cât și cele de relaționare cu cei din jur. Rubrica In a Relationship este adresată în special părinților și adulților importanți din viața tinerilor și abordează subiecte diverse și de actualitate, în care copiii și adolescenții au nevoie de sprijinul, afecțiunea și înțelegerea adulților. Astfel, In a Relationship încearcă să creeze o punte de comunicare și colaborare între generații, bazată pe informații de specialitate din domeniul psihologiei și psihoterapiei, având ca obiectiv de termen lung prevenția abuzurilor și a agresiunilor din relațiile dintre oameni.

Articolele din aceasta serie pot fi citite aici – https://inarelationship.ro/aparitii-media/

Citește articolele

Food Hubs – Consumul de produse locale în pandemie

Împreună cu agenția de cercetare de piață, IZI Data am realizat o cercetare de piață în primele luni ale anului 2020 înainte de debutul pandemiei pentru a înțelege atitudinile românilor față de produsele locale și a testa înțelegerea conceptului de Food Hub. Imediat după încheierea perioadei de lockdown am dorit să vedem cum s-a modificat consumul de produse locale. Sondajele au relevat că perioada pandemiei a fost una de conștientizare și schimbare de comportament pentru români, care declară că în urma acesteia fac alegeri mai sănătoase în materie de alimente și sprijină producătorii locali.

Daca vrei să înțelegi ce este un Food Hub vizitează https://www.foodhubs.ro/.

Vezi infograficul

Food Hub-ul - Model alternativ pentru dezvoltarea fermelor mici și mijlocii în România

O parte din concluziile muncii noastre din ultimii doi ani cu primele Food Hub-uri din România sunt prinse în studiul redactat de Centrul Român de Politici Europene. Raportul „Food Hub-ul: Model alternativ pentru dezvoltarea fermelor mici și mijlocii în Româniaanalizează implementarea proiectului pilot de dezvoltare a food hub-urilor în România în perioada 2017-2021. Deși fiecare entitate are un model de business propriu, toate food hub-urile din program împărtășesc un set de elemente și o viziune comună, circumscrisă misiunii de a genera dezvoltare economică locală. Cele patru food hub-uri vând agregat peste 4.000 de produse furnizate de către 342 de fermieri locali. Cercetarea demonstrează relevanța acestui model de constituire a lanțurilor scurte alimentare și aduce argumente cu privire la nevoia implementării sale pe scară extinsă în România

Studiul poate fi parcurs aici: https://www.crpe.ro/wp-content/uploads/2021/12/20211207_Food-Hubs-Report.pdf

Vezi studiul

Surse de inspirație


Policlinica de Marketing pentru ONG-uri – Câteva gânduri la granița dintre două lumi

Când am pornit proiectul Policlinica de Marketing pentru ONG-uri am propus un pariu important: să aducem împreună sectorul non-profit și industria de marketing și comunicare din România. Am demostrat, în câțiva ani de program, cât de mult au de învățat cele două lumi una de la alta, dar și cât de important este să avem profesioniști care pot „traduce” nevoile celor două sectoare, adesea ascunse în limbaj de specialitate și abrevieri criptice.

Vezi clipul ▶