Tehnici de scriere creativă pentru companii
NU, SCRISUL NU-I “ROCKET SCIENCE”.
A fost fain la primul atelier open de „Tehnici de scriere creativă pentru oameni din business” de pe 17-18 martie. Ideea principală: pentru a scrie convingător, esențială nu e inspirația, ci informația de calitate; și nu-ți trebuie musai „talent”, ci doar să știi precis ce vrei să spui și să-ți construiești corect argumentația. În caz că purtați în spinare prejudecata din școală care vă zice că „eu nu pot să scriu bine, că n-am fost niciodată bun(ă) la compunere”, vă aștept la un reverse-engineering pe texte slabe&bune în care o să descoperiți că să scrii bine nu e chiar “rocket science”.
Până la urmă, vorba aia: scopul nu-i să ajungem laureați Nobel, ci doar să ne exprimăm în scris curat, logic și convingător. – Mona Dîrțu
–—————————————————————————
Completează aici formularul de înscriere.
Sau adună o grupă de 13-15 colegi/prieteni și scrie-ne direct, la beatrice.weber@ffff.ro.
–—————————————————————————
MAI INTERESANT, MAI RELEVANT, MAI BINE SCRIS
Ideea principală: pentru a scrie convingător, esențială nu e inspirația, ci informația de calitate; și nu-ți trebuie musai „talent”, ci doar să știi precis ce vrei să spui și să-ți construiești corect argumentația. – Mona Dîrțu
Atelierul se adresează companiilor care vor să-și pregătească profesioniștii în comunicare pentru crearea de conținut propriu – fie că e vorba de comunicate interne/externe, articole pentru site ori intranet, newslettere, reviste interne etc. Structura e una modulară și (poate fi) adaptată la nevoile particulare ale companiei.
Designul este customizat: pornește de la materiale de comunicare puse la dispoziție de companie care servesc drept exemplificări pentru exerciții și reverse engineering.
Atelierul este organizat de Fundaţia Friends For Friends (FFFF) și creat de Mona Dîrțu, care are 20+ ani de experiență jurnalistică în presa generalistă și de business și susține, din 2014, Seminariile Superscrieri ale FFFF.
DETALII TEHNICE DESPRE PROGRAM
- FORMATUL: Atelier – momente de teaching alternate cu exerciții, simulări, lucru pe echipe
- GRUPA: Max. 14-16 participanți
- DURATA: 2 zile a câte 8 ore fiecare (pauza de lunch inclusă)
- OBIECTIV GENERAL: Transfer de modele, metode și tips&tricks de scriere creativă aplicabile de a doua zi
- OBIECTIVE SPECIFICE: Le putem stabili printr-o discuție despre obiectivele de business ale companiei și despre nevoile concrete ale participanților; pe baza lor vom face designul final al programului
- INSTRUMENTE PRELIMINARE: Articole, newslettere, comunicate, reviste interne etc.; pe baza lor vom face designul exemplelor, a exercițiilor și a altor activități
DETALII DESPRE CONȚINUTUL PROGRAMULUI
ZIUA 1. DOCUMENTAREA. SESIUNI.
SUBIECTUL. Cum transformi o întâmplare / un eveniment / un proiect al companiei în subiect. Black Box Test. Unghiurile de abordare. Simulare pe exemple din companie.
INFORMAȚIA. De ce informații ai nevoie înainte de a scrie. Cele trei tipuri de surse de informație: documentele, observațiile directe și interviurile. Planul de documentare: de unde afli? Simulare pe exemple din companie / reverse engineering pe un text existent.
SELECȚIA INFORMAȚIEI. Ce e relevant și ce nu. Separarea informației care servește unghiul de abordare de informația care împovărează articolul și-l confuzionează pe cititor. Metode de lucru: Mindmap, conspect etc. Exercițiu.
STRUCTURA TEXTULUI. Template-uri de structură: 5W+H, clepsidra, paharul de martini, kebabul, formula Wall Street Journal etc. Exercițiu.
ZIUA 2. SCRIEREA PROPRIU-ZISĂ. SESIUNI.
LEAD-UL. De ce e important lead-ul. În papucii cititorului. Modele de lead. Simulare pe exemple din companie.
CONTEXTUL. De ce e important contextul. “Nutgraph”, inima articolului. Exemple și contraexemple de context.
ÎNCHEIEREA. Modele de încheiere. Simulare pe texte din companie.
TEHNICI DE DETALIU, TIPS & TRICKS. Metode rapide de “reparat” un text plat. Vag vs. concret. Concizie. Cifrele, citatele, verbele, jargonul, elementul anecdotic etc.
AUTOEDITAREA. Ultima tușă. Eliminarea cuvintelor nenecesare, legăturile dintre fraze, verificarea logicii interne. Metode: cititul cu voce tare, sună un prieten etc.
IMPORTANT: Designul final al celor două zile de atelier îl vom face după discuția preliminară despre nevoile și obiectivele companiei.
ALTE MODULE / TO BE DISCUSSED
În funcție de obiectivele particulare ale companiei, la atelier putem adăuga module personalizate pe următoarele teme:
CREATIVE CONTENT. Cum generezi content pentru canalele de comunicare ale companiei. Simulări de formate pe un subiect particular.
RUBRICI. Cum creezi “template”-uri. Generare de idei de rubrici împreună cu participanții.
DECLINAREA MESAJELOR. Cum adaptezi informația în funcție de canal (newsletter intern, Facebook&LinkedIn, publicație cu difuzare externă).
VALOAREA ADĂUGATĂ & PACKAGE. Soluții de îmbogățire a textului prin foto, video, linkuri, grafice etc. Simulare pe exemple din companie.
GENERARE RITMICĂ DE CONTENT. Cum alimentezi editorial un canal propriu (newsletter etc.) cu materiale de calitate constantă. Generarea de subiecte. Lucrul cu calendarul. Avantaje. Evenimentele previzibile.
DECALOGUL ECHIPEI. Generare de bune practici împreună cu participanții.
FOLLOW UP. La 2-3 luni după atelier putem organiza, cu aceeași participanți, o nouă sesiune de o zi în care să analizăm progresul. Follow-up-ul e extrem de util, pentru că pornește de la experiențele concrete ale participanților și le dă soluții la problemele particulare pe care le-au întâmpinat fiecare.
INVESTIȚIA TA
260 euro/persoană/2 zile de training
Pentru 2, 3, 4 colegi: Dacă sunt doar câţiva colegi, înscrie-te la un atelier open. Când se formează o grupă, pornim !
Costul include locaţia (sufrageria FFFF), catering (coffee breaks şi lunch) și materialele necesare la curs.
Discount Good Old Friend: dacă ai mai participat la un atelier Creative Fitness Studio ai discount 10%
Susţinem ONG-urile: discount 20%
FACILITATOR: MONA DÎRȚU
S-a pregătit să devină profesor de chimie și fizică, dar a devenit jurnalist, meserie pe care a făcut-o aproape 20 de ani deopotrivă în presa generalistă – în anii ’90, în rețeaua de ziare Monitorul -, în cea de business, ca redactor șef la “Business Magazin” și MONEY EXPRESS și pentru scurt timp în digital, ca director al diviziei online a TVR. Ulterior a dezvoltat proiecte de business storytelling și de training de creative writing și creative content. Este coautor, împreună cu Andreea Roșca, al cărții “Cei care schimbă jocul“, prima carte despre antreprenorii români post ’89, și al newsletter-ului săptămânal de business MONDAY MEMO. Lucrează alături de Fundația Friends for Friends, începând cu 2014, în proiectul Bursele Superscrieri și susține Seminariile Superscrieri pentru jurnaliști; scrie, din când în când, pe blogul personal, monadirtu.ro