Atelier Corporate Writing

Primăvara aceasta mergem la Iași (12-13 mar) și Cluj (27-28 feb) cu o ediție “2 în 1” a atelierelor noastre de comunicare în scris. Înscrieri la ingrid@ffff.ro.


Se poate învăța scrisul?

Bună parte din munca noastră înseamnă scris. Scriem zilnic enorm – mail-uri, rapoarte, prezentări, proiecte, memo-uri de ședință, invitații, newslettere – deși nu am învățat niciodată, de fapt, să comunicăm eficient prin scris. În școală „a scrie” e despre literatură, nu despre comunicare de calitate – care presupune relevanță, argumente convingătoare, claritate și concizie.

Scrisul prost vă distruge productivitatea companiei”, scria în septembrie 2016 Harvard Business Review. “Costă miliarde” în fiecare an, nota o lună mai târziu Daily Beast. Iar în februarie 2017 un site de marketing lista cinci feluri în care scrisul bun, convingător, poate fi “un game changer în business“.

Atelierul de Corporate Storywriting este gândit special pentru asta de Fundaţia Friends For Friends (FFFF) și creat de Mona Dîrțu, care are 20+ ani de experiență jurnalistică în presa generalistă și de business și scrie, săptămânal, newsletterul Monday Memo.

Este un program de folos deopotrivă companiilor, ONG urilor și freelancerilor.

Revenim la întrebare: se poate învăța scrisul? 

Da. Până să fie artă, scrisul e pur și simplu un meșteșug – și are, ca orice meșteșug, reguli, tehnici, modele de lucru. Câteva lucruri pe care le vei învăța în cele două zile de atelier cu Mona Dîrțu:

Structura atelierului

ZIUA 1

  • ÎNAINTE DE A SCRIE. Barierele. Ce vrei să spui, de fapt? Publicul. Obiectivul textului („subiectul” + unghiurile de abordare). Simulare pe exemple din companie.
  • INFORMAȚIA. Ce idei vrei să transmiți și care sunt informațiile pe care te bazezi. Cele trei tipuri de surse de informație: documentele, observațiile directe și interviurile/discuțiile. Planul de documentare. Simulare pe exemple din companie / reverse engineering pe un text existent.
  • SELECȚIA ȘI IERARHIZAREA INFORMAȚIEI. Ce e relevant și ce nu. Separarea informației care servește unghiul de abordare de informația care împovărează materialul și-l confuzionează pe cititor. Metode de lucru: Mindmap, conspect etc. Exercițiu.
  • STRUCTURA TEXTULUI. Template-uri de structură: 5W+H, clepsidra, paharul de martini, kebabul, formula Wall Street Journal etc. Exercițiu.

ZIUA 2

  • PARAGRAFUL INTRODUCTIV. De ce e important. În papucii cititorului. Modele de intro. Simulare pe exemple din companie.
  • CONTEXTUL. De ce e important contextul. “Nutgraph”, inima textului. Exemple și contraexemple de context.
  • ÎNCHEIEREA. Modele de încheiere. Simulare pe texte din companie.
  • METODE RAPIDE DE „REPARAT” UN TEXT PLAT. Vag vs. concret. Concizie. Cifrele, citatele, verbele, jargonul, elementul anecdotic etc.
  • TEHNICI DE DETALIU, TIPS & TRICKS. Metode rapide de “reparat” un text plat. Vag vs. concret. Concizie. Cifrele, citatele, verbele, jargonul, elementul anecdotic etc.
  • ULTIMA TUȘĂ. Eliminarea cuvintelor nenecesare, legăturile dintre fraze, verificarea logicii interne. Metode: cititul cu voce tare, sună un prieten etc.

CE / CINE / CÂND / UNDE / CUM

  • FORMATUL: Atelier – momente de teaching alternate cu exerciții, simulări, lucru pe echipe
  • GRUPA: max 14-16 participanți.
  • DURATA: 2 zile a câte 8 ore fiecare (pauza de lunch inclusă)
  • UNDE: sufrageria Fundației Friends For Friends (str. Brezoianu nr.4, et.2)
  • OBIECTIV GENERAL: Transfer de modele, metode și tips&tricks de scriere aplicabile de a doua zi
  • COST PARTICIPARE: 260 euro pentru cele două zile. Include și catering, lunch, materialele necesare
    • Susținem ONG’urile– discount 20%

Recomandăm prezența la ambele ateliere, atelierul de corporate writing & cel de corporate storytelling. Putem oferi o reducere pentru acest pachet.