Atelier Corporate Storytelling

Următorul atelier va avea loc în toamnă. Înscrieri sau alte detalii la ingrid@ffff.ro.


Cine vă zice că se poate face storytelling din birou, “de pe net”, e un mare impostor.

Storytelling-ul e „a full contact sport”. Te duci, întrebi, afli, vezi, simți, înțelegi – storytellingul adevărat nu se face doar „din talent”. În schimbul căutărilor, îți vor apărea imediat întâmplarea, personajul, circumstanțele și conflictul de care ai nevoie pentru o narațiune cu cap și coadă, care să-ți răspundă nevoilor de comunicare.

Și, ca orice sport, se învață prin antrenament. Nu doar cei care-au fost „buni la compunere” pot scrie o poveste bună. E suficient să stăpânești un set de instrumente prin care să descoperi povestea și să o pui pe hârtie cu claritate. Noi îți propunem să începi cu „cele două întrebări esențiale”, „harta stakeholderilor”,  „mindmap”,  „formula Wall Street Journal”,  „5W+H”, „metoda Zinsser pentru eliminat cuvintele inutile”, „cei 5C ai unei narațiuni puternice”.

Prin exerciții practice, atelierul își propune să descompună în piesele componente magia storytelling-ului și s-o recompună la loc, împreună cu participanții. Să arate diferențele dintre storytelling și “corporate speak”, să analizeze studii de caz, tipologii de povești și să împărtășească bune practici de descoperire și redactare a acestora.

Este un program de folos deopotrivă companiilor, dar și ONG urilor si asociațiilor. În cei cinci ani de atelier, Mona a lucrat cu oameni de comunicare, din advertising, analiști financiari, psihologi, ba chiar și un diplomat și un fizician. Dovadă că puterea storytelling-ului chiar e universală.

Atelierul de Corporate Storytelling este organizat de Fundaţia Friends For Friends (FFFF) și creat de Mona Dîrțu, care are 20+ ani de experiență jurnalistică în presa generalistă și de business și scrie, săptămânal, newsletterul Monday Memo.

STRUCTURA ATELIERULUI

ZIUA 1

  • ZONA DE CONFORT A COMUNICĂRII CORPORATE. Plusuri, minusuri, mituri, frici, bariere. Era comunicării nemediate; schimbarea de paradigmă de la comunicarea mediată (companie > media > consumatori) la comunicarea directă (companie > consumatori).
  • STORYTELLING VS. “CORPORATE SPEAK”. Ce este și ce nu este o poveste bună. Cum identificăm lacunele unei potențiale narațiuni. Lista atributelor-cheie. Reverse engineering & analiză pe povești folosite în prezent în companie.
  • ROSTUL POVEȘTILOR ÎN ORGANIZAȚIE. Ce obiective/scopuri vrem să atingem prin storytelling, prin ce canale și prin ce tipuri de mesaje. Poveștile ca vectori de mesaje.

ZIUA 2

  • TIPOLOGII DE STORY-URI. De ce funcționează poveștile. Studii de caz, exemple. Exercițiu pe echipe.
  • INSTRUMENTE PENTRU IDENTIFICAREA POVEȘTILOR RELEVANTE. Harta poveștilor-vector din companie. Listă de întrebări care „deblochează” poveștile. Exercițiu: simulare de story extraction.
  • „CEI 5C” ÎN STORYTELLING: Circumstanțele, Curiozitatea, Personajele (Characters), Conversațiile & Conflictul. Cum identificăm cei 5C și cum îi punem în valoare.

La finalul celor două zile pleci acasă cu un set de instrumente de scris, pe care le poți pune în aplicare cât de curând. Iată cu ce au rămas alți participanți în urma atelierelor:

CE / CINE / CÂND / UNDE / CUM

FORMATUL: Atelier – momente de teaching alternate cu exerciții, simulări, lucru pe echipe

GRUPA: Max. 14-16 participanți

DURATA: 2 zile a câte 8 ore fiecare (pauza de lunch inclusă)

UNDE: în sufrageria Fundației Friends For Friends (str. Brezoianu nr.4, et.2)

OBIECTIV GENERAL: Transfer de modele, metode și tips&tricks de storytelling aplicabile de a doua zi

OBIECTIVE SPECIFICE: Le stabilim împreună, în funcție de obiectivele de business ale companiei și despre nevoile concrete ale participanților

COST PARTICIPARE: 260 euro pentru cele două zile. Include și catering, lunch, materialele necesare

  • Susținem ONG’urile– discount 20%

Recomandăm prezența la ambele ateliere, atelierul de corporate writing & cel de corporate storytelling. Putem oferi o reducere pentru acest pachet. 

ATELIERE CUSTOMIZATE

Dacă vreți workshop-uri customizate pe nevoile/exercițiile voastre, putem să personalizăm agenda. În funcție de obiectivele companiei, putem adăuga module personalizate pe următoarele teme:

  • CONȚINUT CREATIV. Cum generezi content pentru canalele de comunicare ale companiei. Simulări de formate pe un subiect particular.
  • CREARE DE FORMATE-STANDARD. Cum creezi “template”-uri. Generare de idei de rubrici împreună cu participanții.
  • DECLINAREA MESAJELOR. Cum adaptezi informația în funcție de canal (newsletter intern, Facebook&LinkedIn, publicație cu difuzare externă).
  • ÎMPACHETAREA MESAJELOR. Soluții de îmbogățire a materialului prin foto, video, linkuri, grafice etc. Simulare pe exemple din companie.
  • CALENDARUL EDITORIAL. Cum alimentezi ritmic un canal propriu (newsletter, publicație internă etc.) cu materiale de actualitate. Generarea de subiecte. Evenimentele previzibile. Lucrul cu calendarul. Planificare & organizare.