donează

ATELIER CORPORATE STORYTELLING

NOUTATE: Pe 21 – 22 septembrie avem programată următoarea ediție open a atelierului. Intră aici pentru detalii despre program și înscrieri. 


“Primul lucru cu care pleacă oamenii de la atelier e gândul că storytelling-ul nu-i o magie; o chestie pe care doar cei aleși o pot face. Storytelling-ul înseamnă, în fond, «a povesti» – iar ăsta-i un meșteșug pe care oricine-l poate deprinde.
Al doilea lucru pe care oamenii îl iau cu ei e un fel de kit de instrumente care să-i ajute să detecteze povestea relevantă, să-i extragă miezul și apoi să-o structureze. Cred că li se par utile și aplicabile aceste instrumente, dacă mă iau după jurnalele lor de atelier”, spune Mona Dîrțu. Iată două jurnale de la workshop-ul din iunie:

O poveste bine spusă face cât un o mie de tabele, toată lumea știe asta. Neurologii insistă că așa ne sunt alcătuite creierele: să reacționeze la narațiune, nu la cifre și concepte.

Dar fără un “storyfinding” bine făcut, “storytellingul” nu are cum să capete tracțiune; să atingă oamenii, să schimbe comportamente, să miște lucruri.

Atelierul își propune să descompună în piesele componente magia storytelling-ului și s-o recompună la loc, împreună cu participanții, prin exerciții practice. Să arate diferențele dintre storytelling și “corporate speak”, să analizeze studii de caz, tipologii de povești și să împărtășească bune practici de descoperire și redactare a acestora. Este un program de folos deopotrivă companiilor dar și ONG urilor si asociațiilor.

Atelierul de “Corporate Storytelling” este organizat de Fundaţia Friends For Friends (FFFF) și creat de Mona Dîrțu, care are 20+ ani de experiență jurnalistică în presa generalistă și de business și susține, din 2014, Seminariile Superscrieri ale FFFF.

STRUCTURA ATELIERULUI

ZIUA 1

  • ZONA DE CONFORT A COMUNICĂRII CORPORATE. Plusuri, minusuri, mituri, frici, bariere. Era comunicării nemediate; schimbarea de paradigmă de la comunicarea mediată (“companie > media > consumatori”) la comunicarea directă (“companie > consumatori”).
  • STORYTELLING VS. “CORPORATE SPEAK”. Ce este și ce nu este o poveste bună. Cum identificăm lacunele unei potențiale narațiuni. Lista atributelor-cheie. Reverse engineering & analiză pe povești folosite în prezent în companie.
  • ROSTUL POVEȘTILOR ÎN ORGANIZAȚIE. Ce obiective/scopuri vrem să atingem prin storytelling, prin ce canale și prin ce tipuri de mesaje. Poveștile ca vectori de mesaje.

ZIUA 2

  • TIPOLOGII DE STORY-URI. De ce funcționează poveștile. Studii de caz, exemple. Exercițiu pe echipe.
  • TOOLS PENTRU “STORY HARVESTING”. Harta poveștilor-vector din companie. Listă de întrebări care “deblochează” poveștile. Exercițiu: simulare de “story extraction”.
  • “CEI 5C” ÎN STORYTELLING: Circumstance, Curiosity, Characters, Conversations and Conflict. Exemple. Ședința de sumar, calendar, rezumat de bune practici.

MODULE SPECIALE / TO BE DISCUSSED

În funcție de obiectivele companiei, putem adăuga module personalizate pe următoarele teme:

  • CREATIVE CONTENT. Cum generezi content pentru canalele de comunicare ale companiei. Simulări de formate pe un subiect particular.
  • RUBRICI PENTRU PUBLICAȚII CORPORATE. Cum creezi “template”-uri. Generare de idei de rubrici împreună cu participanții.
  • DECLINAREA MESAJELOR. Cum adaptezi informația în funcție de canal (newsletter intern, Facebook&LinkedIn, publicație cu difuzare externă).
  • VALOAREA ADĂUGATĂ & PACKAGE. Soluții de îmbogățire a materialului prin foto, video, linkuri, grafice etc. Simulare pe exemple din companie.
  • CALENDARUL EDITORIAL. Cum alimentezi ritmic un canal propriu (newsletter, publicație internă etc.) cu materiale de actualitate. Generarea de subiecte. Evenimentele previzibile. Lucrul cu calendarul. Planificare & organizare.

Programul este potrivit pentru companiile și ONG-urile care vor să folosească storytelling-ul în comunicarea internă/externă și să-și antreneze oamenii să identifice și să redacteze povești cu impact. Cum procedăm mai departe:

  • facem designul atelierului, întotdeauna, în funcție de obiectivul definit de companie; exercițiile, de asemenea, sunt alcătuite pornind de la materialele cu care echipa lucrează în mod curent
  • pornim de la structura standard a atelierului și adăugăm / eliminăm module speciale în funcție de nevoi

DETALII TEHNICE DESPRE PROGRAM

FORMATUL: Atelier – momente de teaching alternate cu exerciții, simulări, lucru pe echipe.

GRUPA: Max. 14-16 participanți.

DURATA: 2 zile a câte 8 ore fiecare (pauza de lunch inclusă)

OBIECTIV GENERAL: Transfer de modele, metode și tips&tricks de storytelling aplicabile de a doua zi

OBIECTIVE SPECIFICE: Le stabilim împreună, în funcție de obiectivele de business ale companiei și despre nevoile concrete ale participanților

MATERIALE PRELIMINARE: Pentru designul atelierului – și, ulterior, a exercițiilor – avem nevoie de articole, newslettere, comunicate, rapoarte, reviste interne etc.

 

Contact: beatrice.weber@ffff.ro

Implică-te!

Writing
is healing

Oscar
Caragiale
Au mai rămas
zile până la
#GalaSuperscrieri2017