Nu vorbim de privatizarea orașelor, suntem înca optimiști la apectul ăsta. Vorbim de cartea lui Miriam Greenberg, Branding New York – How a City in Crisis was Sold to the World, pe care o recomandăm și domnului primar al Bucureștiului, și agențiilor de publicitate, și designerilor de urbanistică și, în general, oricărui locuitor, din orice oraș, care vrea să-si vândă mai bine locul.
Profesoara de sociologie Miriam Greenberg din California a cercetat istoria economică, politică, de marketing, publicitate și media a New York-ului din 1970 până astăzi și a publicat unul din cele mai complete răspunsuri la întrebarea “De ce e New York-ul cel mai popular și iubit oraș al planetei?”.
Pe scurt, pentru că de acum 40-50 ani își făcea campanii de promovare cum noi înca n-am văzut.
Pe lung, pentru că în anii 1970, când orașul era în plină criză fiscală, toată lumea a contribuit la salvarea lui de la prăbușire: primariă a redus taxele, a devenit mai permisibilă cu autorizațiile de construcție, Manhattanul a înflorit urbanistic, media și publicitatea au avut despre ce să vorbească și tot atunci New York Magazine l-a lansat pe .
Restul e istorie, dar dacă vreți s-o înțelegeți mai bine și să vă inspirați din idei ingenioase și mostre de cultură americană, găsiți ce vă trebuie la noi în bibliotecă: