Avem 5 titluri noi in bibliotecă. Îi mulțumim pentru ele prietenului nostru, Dan Petre, care din când din când are grijă să ne facă surprize frumoase.
Am ales să vă vorbim un pic despre o carte anume din cele 5. Alegerea noastră o să demonstreze însăsi ideea cărții. Am fi putut să scriem despre metoda focus grup sau etnopsihologie și imagologie. Dar cum Sexul vinde, cartea lui Rodger Streitmatter cu dolari printați pe copertă a învins:
“În 1953, cand Lucille Ball a rămas însărcinată, cenzorii le-au cerut personajelor din I love Lucy să spună, că, acum roșcata devenise familistă. Ei se temeau ca nu cumva cuvântul însărcinată să evoce în mintea telespectatorilor imagini cu un bărbat și o femeie făcând sex.”
Autorul ne plimbă, așadar, prin America pudică anilor 50, apariția Playboy-ului, filmele cu James Bond, The Doors, filmele anilor ’80, homosexualitatea anilor ’90 și ne aduce până în prezent, la pornografia online și reality show-uri. Face o retrospectivă a ultimilor 60 de ani de media, publicitate, muzica și film din perspectiva expunerii conținutului sexual și încearcă să explice, într-o manieră concisă și dinamică, de ce sexul vinde atât de mult.
Vă așteptăm pe la rafturile noastre să vedeți “ce a vrut să spună autorul”.