“Green issues and marketing can work against each other. One wants you to consume less, the other more. One rejects consumersim, the other fuels it. But they aren’t always opposed. Marketing can help ʹsellʹ new lifestyle ideas.”
Aşa îşi începe John Grant manifesto-ul despre green marketing.
În cartea aceasta, el proclamă o nouă eră în comunicarea eco şi arată prin exemple că lucrurile bune pentru mediu pot fi bune şi pentru business.
De la început, Grant ne pune în temă cu privire la ce nu este green marketing-ul: nu este comunicarea-clişeu care foloseşte stilul de viaţă hippie, imagini cu natură virgină si slogane care îţi smulg lacrimi.
In esenţă, noua abordare a marketing-ului propusă de John Grant se bazează pe următoarele premise:
- Cei mai mulţi oameni sunt cu adevărat binevoitori, dornici sa ajute
- Atitudinea verde nu este numai pentru liberali, snobi sau bogaţi, este o chestiune a tuturor
- A fi eco nu este prerogativul excusiv al ONG-urilor, guvernului si corporaţiilor; dimpotrivă, cu toţii împărţim responsabilitatea pentru acest pământ
- Green marketing-ul poate fi funky, inovativ, intrigant, jucăuş, de impact
- Green marketing-ul nu trebuie să “arate” eco
In final, reţinem că un asemene tip de marketing are rolul de a face alternativele eco să pară normale şi acceptabile, de a scoate atitudinea verde din zona excepţiilor, făcând-o parte din vieţile noastre de zi cu zi.
Mai multe despre subiect aici:
http://greenormal.blogspot.com/
Bonus info: fidel principiilor green marketing-ului, John Grant şi-a publicat cartea cu materiale si tehnologie prietenoase cu mediul; cu un gest suplimentar care fură zâmbete, el ne îndeamnă chiar de pe copertă: “Please don’t put this book in a plastic shopping bag!”