CLUJ (27-28 feb)& IAȘI (12-13 mar): ATELIER DE SCRIERE PENTRU COMPANII


Data publicării: 05/09/2019

CLUJ: 27-28 februarie 2020, ia-ți acum  BILET

IAȘI: 12-13 martie 2020 – atelier sprijintit de Fab Lab Iași și PIN Magazine, ia-ți acum  BILET

Primăvara aceasta revenim la Iași și Cluj cu o ediție “2 în 1” a atelierelor noastre de comunicare în scris. Mona Dîrțu, jurnalist și trainer, a concentrat esența a două ateliere pentru companii – cel de writing și cel de storytelling – într-unul singur. 

Atelierul e potrivit pentru oameni de comunicare și marketing din companii și ONG-uri, dar e util pentru oricine simte nevoia să stăpânească mai bine tehnicile de scris – fie că e vorba de email-uri, rapoarte, comunicate ori postări pe bloguri sau pe Facebook. 

Puteți citi povestea atelierelor și detalii despre modul de lucru într-un interviu cu Mona Dîrțu publicat în IQads: “Cine vă zice că se poate face storytelling din birou, «de pe net», e un mare impostor”

Pentru înscrieri sau alte detalii dați-ne un semn la ingrid@ffff.ro.

 

***

 

STRUCTURA ATELIERULUI

ZIUA 1: WRITING

  • CE SCRIEM: INFORMAȚIA. Obiectivul textului și publicul. Cele trei tipuri de surse de informație: documentele, observațiile directe și interviurile/discuțiile. Separarea informației relevante de zgomotul de fond. Mindmap-ul.
  • CUM SCRIEM: STRUCTURA TEXTULUI. Template-uri de structură: 5W+H, clepsidra, paharul de martini, kebabul, formula Wall Street Journal etc. Intro-ul, contextul, încheierea.
  • LIMBA DE LEMN: Cum o definim și cum scăpăm de ea. Jargonul și clișeele. Cum aducem la viață formulările care și-au pierdut puterea. Soluții & exerciții.
  • TEHNICI DE DETALIU, TIPS & TRICKS: Metode rapide de reparat un text plat. Verbele, cifrele, citatele, elementul anecdotic etc. Vag vs. concret. Concizia.

ZIUA 2: STORYTELLING

  • ROSTUL POVEȘTILOR ÎN ORGANIZAȚIE. De ce rezonează oamenii la povești. Ce obiective/scopuri vrem să atingem prin storytelling, prin ce canale și prin ce tipuri de mesaje. Ce este și ce nu este o poveste bună. Personajele & acțiunea. 
  • TIPOLOGII DE POVEȘTI. Arhetipuri, studii de caz, exemple. Identificarea poveștilor. Interviul: tipuri de întrebări pentru reconstituirea unei povești. Observația directă: “scrie cu toate simțurile”. Selecția și organizarea informației.
  • CONSTRUCȚIA NARAȚIUNII. Elementele unei povești de impact: “cei 5C” în storytelling (circumstance, curiosity, characters, conversations, conflict). Tipuri de fire narative. Captarea și menținerea atenției publicului. Exerciții și simulări.

 

***

CE TREBUIE SĂ ȘTIȚI

  • DURATA ȘI FORMATUL: Atelier open de două zile a câte 8 ore fiecare (pauza de prânz este inclusă); momente de predare alternate cu exerciții, simulări, lucru pe echipe
  • GRUPA: Atelierul are loc doar dacă se strâng minimum 12 oameni. Maximul grupei este de 14-16 participanți
  • DATĂ ATELIER IAȘI: 12-13 martie 2020
  • DATĂ ATELIER CLUJ: 27-28 februarie 2020
  • COST PARTICIPARE: 260 euro pentru cele două zile; include și cafea&snacks, masă de prânz, materialele de lucru
  • DISCOUNT: 20% pentru ONG-uri
  • ÎNSCRIERI & DETALII: ingrid@ffff.ro