ATELIER DE BUSINESS STORYTELLING – BY REQUEST ONLY


Data publicării: 05/09/2019

“Storytelling”-ul e văzut, în special în comunicare și marketing, drept o baghetă magică: “oamenii rezonează la povești”, auzim mereu, “deci să le spunem și noi niște povești”. Energia e canalizată, de obicei, spre “cum spunem” poveștile; spre formă. Prea puțin efort merge către “ce spunem”; către identificarea poveștilor relevante și documentarea lor.

La atelierul Monei Dîrțu, jurnalist și trainer, veți învăța deopotrivă despre ingredientele unei povești puternice și despre împachetarea ei. Veți afla care sunt elementele-cheie ale unei povești bune, care sunt tehnicile de documentare și care sunt principalele structuri narative.

Atelierul funcționează anul acesta BY REQUEST ONLY. Dacă ai o grupă de 9-16 oameni care vor să descopere magia storytelling-ului, dă-ne un mesaj la ingrid@ffff.ro.

***

 

Puteți citi povestea atelierelor și detalii despre modul de lucru într-un interviu cu Mona Dîrțu publicat în IQads: “Cine vă zice că se poate face storytelling din birou, «de pe net», e un mare impostor”. Printre idei:

“Am învățat [la atelierele de storytelling] că oamenii au o nevoie – disperată, uneori – să le spună cineva, mai întâi, că și ei pot să învețe să comunice bine, clar, eficient și argumentat prin cuvinte scrise, paragraf după paragraf. Că «storytelling-ul», acest aproape-panaceu la toate marile și micile problemele de comunicare, nu-i doar o chestie de «expresii frumoase» și de «talent»; ci e, înainte de toate, o chestie de găsit întâmplarea, personajul, circumstanțele, conflictul – pe care după aceea le poți țese într-o narațiune cu cap și coadă”. 

“Cine vă zice că se poate face storytelling din birou, «de pe net», e un mare impostor; un reciclator de informație care umple goluri esențiale de informație cu adjective care dau bine – și pe care nimeni nu le crede. De ce nu le crede nimeni? Păi pentru că autenticitatea, substanța, forța și credibilitatea nu-s doar o chestiune de epitete. Cititorii sunt dotați cu «detectoare de bullshit» care nu dau greș decât arareori“.

 

***

STRUCTURA ATELIERULUI 

 

ZIUA 1 

  • ZONA DE CONFORT A COMUNICĂRII CORPORATE. Plusuri, minusuri, mituri, frici, bariere. Era comunicării nemediate; schimbarea de paradigmă de la comunicarea mediată (“companie > media > consumatori”) la comunicarea directă (“companie > consumatori”). De ce rezonează oamenii la povești.
  • ROSTUL POVEȘTILOR ÎN ORGANIZAȚIE. Ce obiective/scopuri vrem să atingem prin storytelling, prin ce canale și prin ce tipuri de mesaje. Poveștile ca vectori de mesaje.
  • STORYTELLING VS. “CORPORATE SPEAK”. Ce este și ce nu este o poveste bună. Personajele & acțiunea. Cum identificăm lacunele unei potențiale narațiuni. Reverse engineering & analiză pe povești folosite în comunicarea corporate.

ZIUA 2

  • TIPOLOGII DE POVEȘTI. Arhetipuri, studii de caz, exemple. Harta poveștilor-vector din companie. Exercițiu pe echipe.
  • INSTRUMENTE DE DOCUMENTARE. Predocumentarea și identificarea subiectelor. Interviul: tipuri de întrebări pentru reconstituirea unei povești. Observația directă: “scrie cu toate simțurile”. Selecția și organizarea informației.
  • CONSTRUCȚIA NARAȚIUNII. Elementele unei povești de impact: “cei 5C” în storytelling (circumstance, curiosity, characters, conversations, conflict). Tipuri de fire narative. Captarea și menținerea atenției publicului. Exerciții și simulări.

 

Atelierul e util pentru oricine folosește scrisul ca instrument de comunicare. Organizăm atât ateliere “open” cât și ateliere special croite pentru nevoile unor echipe din companii sau ONG-uri; în acest caz, facem designul tuturor exercițiilor pe teme/texte din companie. 

În funcție de obiectivul concret al echipei, adăugăm în agenda atelierului segmente personalizate

 

MODULE PERSONALIZATE / TO BE DISCUSSED

  • CREAREA DE CONTENT. Cum generezi conținut pentru canalele de comunicare ale companiei. Simulări de formate pe un subiect particular.
  • RUBRICI PENTRU PUBLICAȚII CORPORATE. Cum creezi “template”-uri. Generare de idei de rubrici împreună cu participanții.
  • DECLINAREA MESAJELOR. Cum adaptezi informația în funcție de canal (newsletter intern, Facebook&LinkedIn, publicație cu difuzare externă).
  • VALOAREA ADĂUGATĂ & PACKAGE. Soluții de îmbogățire a materialului prin foto, video, linkuri, grafice etc. Simulare pe exemple din companie.
  • CALENDARUL EDITORIAL. Cum alimentezi ritmic un canal propriu (newsletter, publicație internă etc.) cu materiale de actualitate. Generarea de subiecte. Evenimentele previzibile. Lucrul cu calendarul. Planificare & organizare.

 

***

CE TREBUIE SĂ ȘTIȚI

 

  • DURATA ȘI FORMATUL: Atelier de două zile a câte 8 ore fiecare (pauza de prânz este inclusă); momente de predare alternate cu exerciții, simulări, lucru pe echipe
  • GRUPA: max. 14-16 participanți
  • UNDE: sufrageria Fundației Friends For Friends (București, str. Brezoianu nr. 4, et. 2)
  • ÎNSCRIERI & DETALII: ingrid@ffff.ro