donează

O poveste bine spusă face cât un o mie de tabele, toată lumea știe asta. Neurologii insistă că așa ne sunt alcătuite creierele: să reacționeze la narațiune, nu la cifre și concepte.

Dar fără un “storyfinding” bine făcut, “storytellingul” nu are cum să capete tracțiune; să atingă oamenii, să schimbe comportamente, să miște lucruri.

Atelierul își propune să descompună în piesele componente magia storytelling-ului și s-o recompună la loc, împreună cu participanții, prin exerciții practice. Să arate diferențele dintre storytelling și “corporate speak”, să analizeze studii de caz, tipologii de povești și să împărtășească bune practici de descoperire și redactare a acestora. 

“Primul lucru cu care pleacă oamenii de la atelier e gândul că storytelling-ul nu-i o magie; o chestie pe care doar cei aleși o pot face. Storytelling-ul înseamnă, în fond, «a povesti» – iar ăsta-i un meșteșug pe care oricine-l poate deprinde.
Al doilea lucru pe care oamenii îl iau cu ei e un fel de kit de instrumente care să-i ajute să detecteze povestea relevantă, să-i extragă miezul și apoi să-o structureze. Cred că li se par utile și aplicabile aceste instrumente, dacă mă iau după jurnalele lor de atelier”, spune Mona Dîrțu. Iată două jurnale de la workshop-ul din iunie:

Atelierul de “Corporate Storytelling” este organizat de Fundaţia Friends For Friends (FFFF) și creat de Mona Dîrțu, care are 20+ ani de experiență jurnalistică în presa generalistă și de business și susține, din 2014, Seminariile Superscrieri ale FFFF.

STRUCTURA ATELIERULUI

ZIUA 1 (joi, 21 septembrie)

  • ZONA DE CONFORT A COMUNICĂRII CORPORATE. Plusuri, minusuri, mituri, frici, bariere. Era comunicării nemediate; schimbarea de paradigmă de la comunicarea mediată (“companie > media > consumatori”) la comunicarea directă (“companie > consumatori”).
  • STORYTELLING VS. “CORPORATE SPEAK”. Ce este și ce nu este o poveste bună. Cum identificăm lacunele unei potențiale narațiuni. Lista atributelor-cheie. Reverse engineering & analiză pe povești folosite în prezent în companie.
  • ROSTUL POVEȘTILOR ÎN ORGANIZAȚIE. Ce obiective/scopuri vrem să atingem prin storytelling, prin ce canale și prin ce tipuri de mesaje. Poveștile ca vectori de mesaje.

ZIUA 2 (vineri, 22 septembrie)

  • TIPOLOGII DE STORY-URI. De ce funcționează poveștile. Studii de caz, exemple. Exercițiu pe echipe.
  • TOOLS PENTRU “STORY HARVESTING”. Harta poveștilor-vector. Listă de întrebări care “deblochează” poveștile. Exercițiu: simulare de “story extraction”.
  • “CEI 5C” ÎN STORYTELLING: Circumstance, Curiosity, Characters, Conversations and Conflict. Exemple. Ședința de sumar, calendar, rezumat de bune practici.

featured-cws

CUI SE ADRESEAZĂ. Programul este potrivit pentru profesioniști din companii și ONG-uri care vor să folosească storytelling-ul în comunicarea internă/externă și să-și antreneze oamenii să identifice și să redacteze povești cu impact.

FORMATUL: Atelier – momente de teaching alternate cu exerciții, simulări, lucru pe echipe.

DATE: 21 – 22 septembrie // 10:00-18:00 (pauza de lunch inclusă)

OBIECTIV GENERAL: Transfer de modele, metode și tips&tricks de storytelling aplicabile de a doua zi

COST PARTICIPARE: 260 euro pentru cele două zile. Include și catering, lunch, materialele necesare

  • Susținem și ONG’urile– discount 20%

GRUPA: Max. 14-16 participanți.

NOTĂ: În situația în care nu se formează grupa de minim 10 persoane necesară desfășurării atelierului, ne rezervăm dreptul de a anula sau reprograma organizarea acestuia. Desigur, cu obligația de a returna contravaloarea costurilor încasate din înscrierile făcute.


ÎNSCRIERI
Vă rugăm să ne scrieți la ingrid@ffff.ro
(locurile sunt limitate).

Implică-te!

  • Buna ziua,
    Costinela Nistor de la firma Zitec doreste sa participe.

    Rog detalii pentru pasii de parcurs.

    Multumesc foarte mult!
    Vacanta placuta!

    Florina Vintila

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Writing
is healing

Oscar
Caragiale
Au mai rămas
zile până la
#GalaSuperscrieri2017