Relația dintre ONG-uri & finanțatori nu e printre cele mai line. Fix de aia e important ca reprezentanții celor două tabere să se întâlnească și să învețe unii de la alții despre cum se pot face lucrurile mai bine. Ce iese când întâlnirea asta are loc, mai jos.

Luni, 7 octombrie, la Expirat Halele Carol, 60 de oameni din „tripleta magică” ONG / finanțator / industria comunicării și-au făcut timp să vorbească împreună despre sănătatea comunicării sectorului non-guvernamental. Problema de start a Policlinicii de Marketing și Comunicare pentru ONG-uri, proiect dezvoltat în parteneriat cu Romanian American Foundation, a fost lipsa de putere & abilitate de comunicare a ONG-urilor. Trei ani mai târziu, tragem linie și culegem insighturi despre cum putem face lucrurile mai bine pe mai departe.

De reținut, de la Ioana Cristea, Fundația ORANGE.

  1. Importanța bugetului de comunicare

Pentru ONG-urile care cred că finanțarea unui proiect trebuie să meargă majoritar pe implementare, și cărora li se pare că bugetul alocat comunicării ia bani de la un proiect: fondurile alocate comunicării se vor întoarce la beneficiari. Cu cât ONG-urile își vor asuma o comunicare mai amplă, mai diversă și mai targetată, cu atât va fi mai mare impactul proiectelor lor, ceea ce va crește și vizibilitatea, dar și șansele de a coopta donatori indivduali, sponsori sau finanțatori

Pentru finanțatorii care formulează ghiduri de aplicație pentru finanțare – bugetul de comunicare ar trebui să fie specificat ca un anumit procentaj din bugetul total al proiectului, în funcție de tipul de proiect. Poate varia de la 15-20% din total și până la valori mari, în cazul proiectelor de tip campanie de conștientizare/sensibilizare.

  1. Puterea lui împreună

Finanțatorii sunt deschiși și chiar își doresc să fie abordați de ONG-uri pentru a le pune întrebări și pentru a planifica împreună sesiuni de finanțare și proiecte comune.

  1. Diferența dintre CSR și filantropie

CSR-ul este pentru proiecte unde compania are în gena ei acel interes. Filantropia este susținerea pentru cele unde nu are. În cazul companiilor care nu au încă departamente de CSR, acestea trebuie informate, încurajate și susținute să le înființeze.

  1. KPI please

Gândiți o altă scală decât cea care se bazează pe reach, de la cifre la impact sistemic. Care este impactul proiectului? Limbajul în care comunică ONG-ul cu compania trebuie să fie același ca cel pe care îl folosește ca să vorbească cu publicul aka vorbește-le ca unor oameni. + WHAT IS IN FOR YOU. Impactul în comunitate e un KPI important – cum influențează proiectul comunitatea, căror nevoi răspunde, pe cine implică, cât de mulți beneficiari există, ce spune comunitatea despre proiect și tot așa. (Alexandra Cantor)

  1. Cu temele făcute de acasă

ONG-urile trebuie să se documenteze bine înainte de a intra în contact cu un potențial finanțator privat. Unele companii au și CSR, și fundație, fiecare având obiective și proiecte diferite – ONG-urile trebuie să știe cui să se adreseze și în ce fel (corporateză vs. ONGeză) pentru a-și optimiza șansele de colaborare și a nu se decredibiliza în fața oamenilor din pozițiile cheie ale finanțatorilor.

  1. Finanțatorul poate fi un alt ONG

În cazul acesta regulile se schimbă, pentru că finanțatorul urmărește să dezvolte capacitatea ONG-urilor care primesc finanțare, pentru a deveni autosustenabile. Spre deosebire de finanțatorii privați, finanțatorii ONG au în vedere să alinieze interesele și obiectivele strategice ale câștigătorilor granturilor pentru a corespunde cu politicile de dezvoltare asumate.

La discuție a contribuit și Roxana Vitan, Romanian-American Foundation.

Implică-te!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Writing
is healing

Oscar
Caragiale
Zilele & Gala Superscrieri 2019