text de Diana Bercu, navigator de sinapse
Pun pariu că numele Dennis Hwang nu îți zice nimic. Dar e imposibil să nu-i cunoști lucrările: ilustrațiile lui sunt primele pe care le vezi când îți deschizi browserul. Așa că ia de citește ca să afli mai multe despre logo-urile Google personalizate care te surprind în orice zi specială.
Dennis Hwang e prototipul de „om din umbră”. De origini americane și coreene, el a copilărit atât pe continentul american, cât și pe cel asiatic. Iar dacă astăzi desenele lui sunt cunoscute și apreciate de toată lumea, cât timp ilustratorul a fost în școală, înclinațiile sale artistice nu erau apreciate de cei din jur. Ce studii trebuie să aibă o persoană care își pune amprenta într-un mod ireversibil asupra Google? În mod surprinzător, Dennis Hwang a studiat într-o școală generală, un liceu și o universitate – a studiat artele la Standford, și are o diplomă și în domeniul programării.
Primul său job oficial la Google a fost în 2000: crearea unui logo Google care să sărbătorească ziua Franței (14 iulie). Până atunci fusese în internship pe postul de asistent al webmasterului, ocupându-se în principal de joburi care implicau doar programare. Logo-ul realizat de Hwang nu era însă primul doodle cu care Google ieșea la înaintare. Gheața fusese deja spartă de fondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin, care realizaseră designul primului doodle, care le anunța absența prijeluită de festivalul Burning Man. Asta se întâmpla în 1998.
Dennis Hwang a devenit un atașament al echipei Google încă de la primul logo realizat de el. Secretul reușitei desenelor constă în felul în care se joacă cu literele logo-ului. Însă Dennis Hwang nu se ocupă doar de logourile care îți înseninează ziua și de desenele care te fac să-ți amintești de marile personalități sau care te duc la povești despre personalități de care nici n-ai auzit. El este webmasterul Google, ceea ce înseamnă că trebuie să se ocupe și de conținutul siteului internațional și de mantenanta acestuia.
Timp de paisprezece ani Dennis Hwang și-a pus semnătura și a coordonat mai mult de 1000 de doodleuri. În medie, el realizează cam 50 de doodleuri pe an. Dar nu este singurul care realizează doodelurile – el coordonează 23 de oameni care lucrează la logourile aniversare. Să revenim puțin asupra doodleului. Cei de la Google îl consideră modul lor de a lua distracția în serios și de a da puțină flexibilitate brandului. Ocaziile doodleurilor sunt dintre cele mai oficiale (sărbători și zile naționale), dar pot fi și sărbători regionale sau aniversări neconvenționale (de exemplu Ziua Bunicilor). Dacă vrei să îți pui amprenta asupra Google pentru o zi, nu ezita să le trimiți propunerile tale de aniversări – proposals@google.com. Puțină inventivitate s-a putea să te ajute să faci istorie. Ai o cârcă de talent? Atunci ai șanse chiar să realizezi un doodle, pentru că nu o dată Google a lucrat cu artiști-invitați.
Dacă ești chiar interesat să îți pui semnătura asupra unui doodle, află că acestea sunt programate cu mult timp înainte. La fiecare trei luni, echipa coordonată de Dennis Hwang se adună și decid care sunt evenimentele speciale din perioadă următoare care merită un doodle.
Ori de câte ori vrei să admiri niște desene care dau pe afară de originalitate și creativitate, și care, în plus, înglobează întotdeauna literele g, o, l și e, poți vizita arhiva de doodleuri. Poți rămâne surprins câtă inspirație găsești în 6 litere.
Munca lui Hwang este un bun exemplu de creativitate practică. Răspunsul lui la întrebarea care-i sunt planurile de viitor dintr-un interviu mai vechi ne convinge cât de important e să îți găsești “your own special thing” : “Who knows? It’s very important to me that I can work both technically and artistically. Google is a perfect place to do that. It allows me to have a programming job while letting me express myself artistically, with the added bonus of having my work be seen by tens of millions of people in a single day.”