Deschidem înscrierile la Premiile Superscrieri, ediția a IV-a


Data publicării: 31/08/2014

Începem toamna cu vești bune pentru toți cei care cred în puterea cuvintelor de a schimba lumea. În demersul nostru de a crea tradiție în ceea ce privește premierea jurnalismului narativ și a scrierilor de creative non-fiction din România, lansăm oficial cea de-a patra ediție a competiției Premiile Superscrieri, non-ficțiuni care schimbă lumea.

Așadar, invităm toți autorii de creative non-fiction să participe cu cele mai bune materiale realizate anul acesta, până pe 30 septembrie 2014, pe site-ul FFFF.ro. Materialele pot fi înscrise la cele cinci categorii de concurs (Reportaj, Eseu, Opinie, Portret și Fotojurnalism).

Super-mulțumim juriului de anul acesta, care va evalua lucrările dedicându-și pro bono timp și pasiune pentru a-i descoperi pe acei autori care merită recunoaștere: Mona Dîrțu -€“ președintele juriului, Ani Sandu, Cătălin Tolontan, Cristian Movilă, Dan Duca, Gabriel Dobre, Liviu Iolu, Luca Niculescu, Marius Chivu, Mihnea Măruţă, Paul Radu, Simona Tache, Teodor Tiță, Vlad Mixich și Vlad Petreanu.  

Mona Dîrțu

„Superscrieri e un proiect vital, cred eu, pentru jurnalismul românesc – a apărut în cei mai crunți 3-4 ani din istoria breslei și a reușit, cumva, să sune adunarea, să strângă ceea ce e valoros în zona luminoasă, vie, a unei noi generații de jurnaliști. Așa s-a articulat un fel de confrerie – admirabilă prin fronda ei – a celor cărora nu le e rușine să spună că sunt jurnaliști. Dimpotrivă, mai și cred că non-ficțiunile lor chiar pot schimba lumea.” 

Mona Dîrțu, președintele juriului

Superscrieri crește de la un an la altul având alături prieteni și susținători care se implică activ. În premieră, se bucură de susținerea BRD – Groupe Société Générale, în calitate de patron al acestei ediții, care consideră parteneriatul cu Superscrieri o investiție directă în comunitate și în educație.

Se vor oferi  17 premii, din care:

  • cinci premii I pentru fiecare categorie, în valoare de 500 de euro fiecare (susținute de Orange România, FAN Courier și FriendsTBWA)
  • premiul special Superscrierea Anului în valoare de 1000 euro (susținut de Cercul de donatori/TFN România)
  • Premiul Special al Juriului – constituit din suma taxei de înscriere (taxa va avea aceeași valoare modică, de 10 lei, iar în prima săptămână, înscrierea este gratuită).

De asemenea, se vor anunța locurile 2 și 3 pentru fiecare categorie, precum și lista nominalizaților.

Lansată în 2011, competiția Premiile Superscrieri își propune să încurajeze în România tipul de scriitură care dă câștigătorii de premii Pulitzer, prin stimularea unei clase de autori, editori și publisheri cu simț de răƒspundere fațムde cititori. Superscrieri s-a dezvoltat în 2014 pe încă două direcții majore: Superscrierea Cititorilor, ediția a doua susținută de Orange România și programul Bursele Superscrieri, realizat împreună cu Avon România.

Sorin Tranca (1)

Acest firav (încă) Pulitzer românesc are misiunea declarată de a încuraja şi creşte autori care, prin forţa scriiturii lor, aduc în faţa publicului relatări mai robuste, mai documentate, mai puţin frivole, care în final să poată genera schimbarea unei societăţi tot mai uşor de manipulat şi de antagonizat.

 Sorin Trâncă, președintele FFFF și inițiatorul competiției

Dacă ai un astfel de material, realizat în perioada 1 octombrie 2013 – 30 septembrie 2014, îți așteptăm cu mare drag și interes înscrierea. Iar dacă ai prieteni care scriu bine spre excelent, nu ezita să îi anunți.
Cum spuneam, această competiție crește prin numărul celor care se implică activ: de la juriu, la autorii care se înscriu, la cititorii care își încurajează autorii preferați să participe, la sponsorii și partenerii care pun umărul la construcția fiecărei ediții. Listele noastre de susținători sunt deschise și încurajăm orice astfel de implicare.

Aici găsești mai multe detalii despre competiție și înscriere.

Ediția actuală a Premiilor Superscrieri nu ar fi fost posibilă fără susținerea partenerilor și prietenilor:

Patron al ediției actuale: BRD – Groupe Société Générale, sponsor principal – Avon România, sponsori de categorie: Orange România, Cercul de donatori/TFN România, FAN Courier și FriendsTBWA.

Super-prieteni și susținători: Hotnews, Șapte Seri, Catavencii, Adevărul, Dilema Veche, Foreign Policy, Esquire, Marie Claire, Decât o Revistă, RFI România, Blitz TV, Centrul pentru Jurnalism Independent, RISE Project, Active Watch, România Pozitivă, IGLOO Media, Veioza Arte, Sub25.

Editura Humanitas, Editura, Publica, Tea Forte România.

 

#Cu un istoric la primele trei ediții de 500 de participanți cu aproximativ 1000 de lucrări înscrise, cu peste 50 de câștigători și premii în valoare totală de 15 000 de euro, competiția își propune să încurajeze în România acele povești puternice și texte de calitate care informează corect, emoționează, modifică percepții și atitudini. Vezi aici edițiile anterioare.