Vă spuneam că Tea Forté se numără printre susținătorii Superscrieri 2012. Interviul de mai jos este o introducere în lumea extraordinarelor ceaiuri Tea Forté și, mai mult de atât, noi credem că este și o dovadă a compatibilității care ne-a adus împreună.
Așadar, povestea Tea Forté în România, cu Mihaela Toma, cea care a făcut acest lucru posibil:
Care e relația ta cu ceaiul?
Este o relație în trei: eu, Tea Forté și cărțile :). Așa ajung de multe ori să descopăr niște compatibilități excelente între tipurile de ceai și anumite tipuri de scriitură. De exemplu, Corecțiile lui Jonathan Franzen merg tare bine cu un ceai negru cu aromă de ciocolată (Hazelnut Truffle) sau că Eleganța Ariciului, de Muriel Barbery e o lectură de după-amiază senină ce merge cu Ginger Lemongrass.
Care e povestea din spatele business-ului?
Povestea este despre dragoste la prima vedere: am descoperit Tea Forté pe un site de produse gourmet, m-am îndrăgostit fulgerător și, desigur, am vrut să le am, să le pipăi, să le gust și, dacă sentimentele dintre noi rezistau, poate să le și ofer și altor consumatori de ceai. Sentimentele rezistă.
De ce ceai și, mai ales, de ce Tea Forté?
A fost, cum spuneam, mai degrabă o întâmplare fericită inițial, frumoasele cutii de la Tea Forté puteau conține orice altceva, biscuiți, pantofi sau flori de câmp. Designul ambalajelor m-a fermecat atât de intens încât le-am scris celor de la Tea Forté chiar atunci, imediat ce le-am descoperit produsul. Partea și mai frumoasă este că sentimentul a fost reciproc, iar cei de la Tea Forté Inc. au simțit și ei această pasiune, în ciuda distanței fizice dintre noi, căci au reacționat minunat, cu multă deschidere și profesionalism.
Ce îl face “mai special” decât celelalte tipuri/branduri de ceai?
E un tânăr cu experiența unui highlander. E un ceai gândit să îmbine ce e mai bun din experiența milenară a cultivatorilor de ceai cu designul contemporan și cu descoperirea celor mai bune mixuri de arome, care să ni se potrivească nouă, consumatorilor “moderni” de ceai, în căutarea veșnică de experiențe noi, arome interesante, surprinzătoare.
În afară de asta, Tea Forté este deja un premiant la capitolul design: a câștigat în 2011 un Gold Sofi Award al NASFT – Asociația Națională (din US) pentru Comerțul Specializat Agroalimentar – pentru cutia în formă de inimă, cu piramide de ceai, produs realizat pentru a susține cauza coaliției naționale a femeilor cu probleme cardiace.
Și pe partea de produs a luat o coroniță: versiunea Blueberry Merlot, din gama Herbal Retreat, a câștigat premiul pentru Cel mai Aromat Ceai de Plante la Campionatul Nord American de ceai din 2011.
Oferă Tea Forté clienților ceva mai mult decât ceai?
Ceaiul este în sine o licoare benefică pentru corp. Și pentru suflet. Dar iubitorii de ceai știu deja acest lucru. “Părintele” Tea Forté, Peter Hewitt, a lansat linia de ceaiuri în 2003 (de aceea spuneam că este un tânăr – ce-i drept, unul bine crescut), cu intenția de a “transforma ceașca de ceai într-o experiență pentru toate simțurile”.
Prin arome, savoare, modul de prezentare al Tea Forté (piramidele de mătase), seturile de servire a ceaiului gândite special să “primească” piramidele sau cele cu infuzor pentru ceaiul vraf, noi spunem ca Tea Forté definește o ceremonie contemporană a ceaiului.
De ce consumă oamenii acest ceai? E un ceai apentru snobi”? E un ceai care se consumă pentru efectele lui benefice, sau e mai mult un element/accesoriu pentru socializare?
În primul rând, este un ceai foarte bun, foarte aromat, cu multe sortimente originale. Dacă a fi snob înseamnă să te bucuri de partea frumoasă a vieții, de micile ritualuri care ne ajută să supraviețuim în această lume dezordonată și, uneori, urâțită, atunci da, este un ceai pentru snobi. Tea Forté este un concept creat de un designer pasionat de ceai, un om talentat care și-a dorit să ne putem bucura de experiența unui ceai de calitate urmând un ritual cât mai simplu și cât mai “estetic”. De asemenea, cred că aceia care iubesc ceaiul, îl iubesc oarecum necondiționat, fără să pună veșnic în balanță efectele sale benefice (ce-i drept, existente și recunoscute), ci pur și simplu, își prepară o infuzie, o adulmecă și savurează.
E o provocare să te ocupi cu asta? Se leagă cu întâmplări și acțiuni care nu au nimic de-a face în mod normal cu ceaiul?
Ceaiul se leagă cu multe activități de fapt – și cu învățatul, și cu cititul, și cu statul la povești, și cu trezitul de dimineață (recomand versiunile speciale pentru somnoroși Decaf Breakfast, English Breakfast sau Forte Breakfast). La mine se împletește în special cu serile în familie și cu după-amiezele leneșe de duminică, cu o carte în brațe și cu pisicul torcând la picioare.